Воскресенье, 19.05.2024, 10:58:13
Компьютер Информация Технологии
Главная
· RSS
Меню сайта
Категории раздела
Календарно - тематическое планирование [14]
Методика [11]
Разработки уроков [8]
Элективные курсы [5]
Дидактический материал [9]
Внеклассная работа [6]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
 Учителю информатики
Главная » Статьи » Методика

Проект в системе уроков
Проект в системе уроков

Метод проектов – это один из видов педагогических технологий. Как и любой другой метод, он может быть реализован с помощью различных средств обучения, в том числе и с использованием новых информационных технологий. Это могут быть современные средства: компьютерные телекоммуникации, электронные БД, виртуальные библиотеки, кафе, музеи, интерактивное телевидение (в настоящее время мало доступное для широкого пользователя), видео, мультимедийные средства, аудио- и видеоконференции, факс, радиосвязь и прочее. Но это могут быть и традиционные средства: книги, разного рода справочники, видеозаписи и т.п. средства массовой информации также оказываются весьма полезны при работе над проектом. Поэтому, главное – четко определиться с самим методом.
Проекты либо органично вписываются в учебный процесс, либо выполняются во внеурочное время. Начнем, естественно, с уроков, поскольку мы имеем дело с методом обучения. В чем привлекательность метода проектов? Для этого вспомним основные концептуальные положения системы образования.
1. Главное стратегическое направление развития систем образования в мировой педагогике – развивающее обучение, формирование и развитие интеллектуальных умений учащихся, их нравственное развитие. «Развивающее обучение – это тип обучения, в котором развитие человека является не побочным продуктом, а прямой и главной целью. Основные особенности развивающего обучения: учащийся превращается в субъект познавательной деятельности; развивается на формировании механизмов мышления, а не эксплуатации памяти: познавательная деятельность учащихся осваивается в единстве эмпирического теоретического познания; процесс обучения строится на приоритете дедуктивного способа познания; основа процесса обучения – учебная деятельность учащихся в ходе выполнения учебных заданий.» (Профессиональная педагогика. – М., 1997. – с. 506.)
2. Развивающее обучение предполагает формирование критического и творческого мышления как приоритетных направлений интеллектуального развития человека.
3. Эти два вида, или типа, мышления вбирают в себя, либо предполагают необходимость развития и других видов мышления, о которых пойдет речь ниже.

Критическое мышление

• Аналитическое мышление (анализ информации, отбор необходимых фактов, сравнение, сопоставление фактов, явлений);
• Ассоциативное мышление (установление ассоциаций с ранее изученными, знакомыми фактами, явлениями; установление ассоциаций с новыми качествами предмета, явлений и пр.);
• Самостоятельное мышление;
• Логическое мышление (умение выстраивать логику доказательности принимаемого решения, внутреннюю логику решаемой проблемы, логику последовательности действий, предпринимаемых для решения проблемы и пр.);
• Системное мышление (умение рассматривать изучаемый объект, проблему в целостности их связей и характеристик);

Творческое мышление предполагает следующие умения:

• Мысленного экспериментирования, пространственного воображения;
• Самостоятельного переноса знаний для решения новой задачи, проблемы, поиска новых решений;
• Комбинированные (способность комбинировать ранее известные методы, способы решения задачи, проблемы в новый комбинированный, комплексный способ);
• Прогностические (способность предвидеть возможные последствия принимаемых решений, а также устанавливать причинно – следственные связи);
• Эвристичность мышления, интуитивное озарение, инсайт.
К этим умениям следует добавить специфические навыки работы с информацией:
• Отбирать нужную (для определенных целей) информацию из различных источников;
• Анализировать полученную информацию;
• Систематизировать и обобщать полученные данные в соответствии с поставленной познавательной задачей;
• Выявлять проблемы в различных областях знаний, в окружающей действительности;
• Выдвигать обоснованные гипотезы их решения;
• Ставить эксперименты (не только мыслительные, но и натуральные);
• Делать аргументированные выводы, выстраивать систему доказательств;
• Статистически обрабатывать полученные данные опытной и экспериментальной проверок;
• Генерировать новые идеи, возможные пути поиска решений, оформление результатов;
• Работать в коллективе, решая познавательные, творческие задачи в сотрудничестве, исполняя при этом разные социальные роли;
• Владеть искусством и культурой коммуникации.

Метод проектов, в силу своей дидактической сущности позволяет решать задачи формирования и развития всех перечисленных выше интеллектуальных умений критического и творческого мышления.

Структура оформления урока – проекта.

Проект « Проблемы водоснабжения в г. Москва» или
«Планирование городского парка» или
«Парк Золотой долины» или
«Эволюция растений»

(эти разработки есть в книге под ред. д-ра пед. наук проф. Е.С.Полат «Новые педагогические и информационные технологии в системе образования». Учебное пособие для студентов пед. вузов и системы повышения квалификации пед. кадров. - М.: Издательский центр «Академия», 2002.)
(Далее я выбрала самое главное из этой книги и сгруппировала)
Предмет: математика, естественные науки.
Класс: 9-й гимназический.
Разделы науки: картография, демография, история, экология, информатика, географический прогноз, экономическое моделирование.
Тип проекта
По доминирующей в проекте деятельности:
исследовательский, поисковый, творческий, прикладной (практико – ориентированный), познавательно – ориентированный, ролевой, игровой, ознакомительно – ориентированный (информационный).
• По предметно- содержательной области:
междисциплинарный (межпредметный), монопроект (в рамках одной области знаний)
По характеру координации:
С открытой, явной координацией; со скрытой координацией (это относится, главным образом, к телекоммуникационным проектам).
По характеру контактов:
Внутренний или региональный (в пределах одной страны), международный (участники проекта являются представители разных стран).
• По количеству участников:
Личностный (между двумя партнерами, находящихся в разных школах, регионах, странах; парный (между парами участников); групповой (между группами учащихся)
• По продолжительности выполнения:
Краткосрочный (несколько уроков); средней продолжительности (1 – 4 недели); долгосрочный (от одного до нескольких месяцев)
Время работы: три урока (по одному в неделю).
Цели проекта:
• Познавательная – учащиеся должны усвоить:
• Развивающая – учащиеся должны уметь:
• Воспитательная – учащиеся должны убедиться:
Задачи проекта:
• Научиться создавать и трансформировать карты района затопления;
• Уметь анализировать демографическую ситуацию заданного района;
• Уметь проводить социологические опросы по теме проекта;
• Научиться определять возможные пути развития территории;
• Уметь проводить экономический анализ;
• Освоить метод географического прогнозирования;
Методы обучения:
• Метод проектов (информационный и исследовательский);
• Метод сотрудничества;
• Демонстрационный эксперимент – сравнение строения вегетативных и генеративных органов споровых и голосеменных растений.
• (разноуровневое обучение)
Средства обучения, технические средства:
• Графопроектор, для иллюстрации рисунков по многообразию растений, выполненных учащимися.
• Видеомагнитофон, видеозапись фрагмента фильма «Живая планета» (монтаж выполнен учащимися);
• раздаточные материалы - тесты по теме «…»;
• классная доска;
• географические карты;
• схемы, диаграммы, таблицы, подготовленные учащимися;
Организационная форма:
Работа учащихся в малых группах по методике сотрудничества.
Взаимопомощь: я хочу, чтобы вы представили один проект от всей группы, к которым все согласны, и пусть у каждого будет своя роль в его разработке.
Индивидуальная ответственность: каждый из вас получит свою роль, которая очень существенна для успеха работы всей группы. Для успешной разработки проекта парка необходимо, чтобы каждый чувствовал свою ответственность.
Критерии успеха:
• ваша группа успешно выполнит задание, если вы разработаете проект такого парка, с которым все согласны и который полностью соответствует представленной смете;
• если ваш доклад будет четко сформулирован и доложен;
• если ваши аргументы в обосновании схемы будут убедительны.
Ожидаемое поведение:
• я ожидаю увидеть, как вы работаете совместно, помогая друг другу, ответственно выполняя порученные каждому роли;
• если у вас возникнут проблемы, постарайтесь решить их у себя в группе.

Структура урока

1. организационный момент -
2 мин.
2. актуализация знаний – 8 мин.
• Повторение особенностей растительных организмов;
• Повторение отличительных признаков….;
• Повторение циклов развития ….
3. мотивация к применению знаний в конкретных ситуациях - 5мин.
• Выявление проблемы в противоречии развития отдельных растений и их распространения на Земле.
4. применение знаний:
Защита проектов по направлениям:
• эволюция строения
• эволюция типов размножения
• и т. д.
каждой группе для защиты предоставляется 8 -10 мин.
Ответы на вопросы оппонентов – по 5 мин.
5. контроль усвоения знаний (возможный этап урока, который может быть изъят при отсутствии времени) – 10 мин.
• Дифференцированная тестовая работа.
6. подведение итогов урока – обобщения, выводы.

Состав групп учащихся, освещающих разрабатываемые проблемы.

1 Группа
1. Сизов Сценарист
2. Иванов Содокладчик Демонстратор
3. Петров Оформитель
4. Сидоров Техник
5. Жабин Ассистент
6. Жаринов Эксперт

2 Группа
1. Мишин Бухгалтер
2. Смирнова Архитектор
3. Щищкин Управляющий
4. Касилова Менеджер
и др.
 
Этапы намечаемого исследования.

№ п/п Цели урока. Используемые методы, приемы. Результаты урока (что на «выходе»?)
1 Постановка проблемы
(этот этап предусматривает самостоятельную деятельность учащихся на уроке, например в форме «мозговой атаки») Проблемный метод – через противоречие, от ситуации
2 Определение объекта исследования Общая беседа с использованием видеофильма, рисунков, таблиц по теме
3 Выявление предмета исследования Объяснение учителя: выявление вопросов, подлежащих исследованию в группах
4 Формулировка гипотез Выявление связей между объектами и явлениями в целом: предложения детей по объяснения противоречий проблемы, систематизация их под руководством учителя
5 Определение направлений работы, непосредственных задач
Дискуссия: в каких направлениях нужно искать подтверждения положений гипотез (класс делится на 4 группы; каждая группа занимается всеми четырьмя направлениями поиска аргументов)
6 Определение способов поиска источников информации по направлениям Предложения учителя по работе с литературой, другими источниками информации


Параметры внешней оценки проектов.

• Значимость и актуальность выбранных проблем, адекватность их изучаемой тематике;
• Корректность используемых методов исследования и методов обработки получаемых результатов;
• Актуальность каждого участника проекта в соответствии с его индивидуальными возможностями;
• Коллективный характер принимаемых решений;
• Характер общения и взаимопомощи, взаимодополняемости участников проектов;
• Необходимая и достаточная глубина проникновения в проблему, привлечение знаний из других областей;
• Доказательность применяемых решений, умение аргументировать свои заключения, выводы;
• Эстетика оформления результатов выполненного проекта;
• Умение отвечать на вопросы оппонентов, лаконичность и аргументированность ответов каждого члена группы.




Категория: Методика | Добавил: admin (13.02.2010)
Просмотров: 61024 | Комментарии: 2822 | Рейтинг: 1.0/1
Всего комментариев: 9211 2 3 ... 92 93 »
921 SammySpary  
0
Boeing and NASA decide to move forward with historic crewed launch of new spacecraft
<a href=https://omgomg2shop.com>omg зайти</a>
After years of delays and a dizzying array of setbacks during test flights, Boeing’s Starliner spacecraft is finally set to make its inaugural crewed launch.

The mission is on track to take off from Florida as soon as May 6, carrying NASA astronauts Suni Williams and Butch Wilmore to the International Space Station, marking what could be a historic and long-awaited victory for the beleaguered Starliner program.
https://omgomg2shop.com
omg зайти
“Design and development is hard — particularly with a human space vehicle,” said Mark Nappi, vice president and Starliner program manager at Boeing, during a Thursday news briefing. “There’s a number of things that were surprises along the way that we had to overcome. … It certainly made the team very, very strong. I’m very proud of how they’ve overcome every single issue that we’ve encountered and gotten us to this point.”

Boeing and NASA officials made the decision Thursday to move forward with the launch attempt in less than two weeks. However, Ken Bowersox, associate administrator for NASA’s Space Operations Mission Directorate, noted that May 6 is “not a magical date.”
“We’ll launch when we’re ready,” he said.

If successful, the Starliner will join SpaceX’s Crew Dragon spacecraft in making routine trips to the space station, keeping the orbiting outpost fully staffed with astronauts from NASA and its partner space agencies.

Such a scenario — with both Crew Dragon and Starliner flying regularly — is one for which the US space agency has long waited.

“This is history in the making,” NASA Administrator Bill Nelson said of the upcoming Starliner mission during a March 22 news conference. “We’re now in the golden era of space exploration.”

920 Stevencip  
0
2024 NFL Draft: 5 quarterbacks taken in the top 10 of the NFL Draft for the first time ever
<a href=https://kraken13v.at>kraken официальный сайт</a>
The 2024 NFL Draft has kicked off with the Chicago Bears selecting USC quarterback Caleb Williams with the first overall pick on Thursday night.

Bears fans at the event applauded Williams as he walked onto the stage to share an embrace with NFL commissioner Roger Goodell.

This year’s draft could well be be a blockbuster one, with heaps of highly-touted quarterback talents, a potentially all-time wide receiver group and overall value throughout. It’s the first time in NFL history five quarterbacks were selected in the top 10, and there are plenty more teams searching for an answer at the position.
https://kraken13v.at
kraken зеркало
With teams loaded on veteran players, the draft allows the 32 franchises to stock up on young prospects before heading into training camp to fine tune their rosters ahead of the opening of the new season in September.

Earlier Thursday, NFL spokesperson Brian McCarthy said on X 150,000 fans are in attendance at the draft.

Here’s everything you need to know about the 2024 NFL Draft.

There are some years where the crop of quarterbacks coming out of college football isn’t awe-inspiring.

This is not one of those years.

There are a number of potentially franchise-changing signal-callers in the 2024 class, and chief among those was USC’s Williams.

Although he endured somewhat of a down year last season, Williams possesses all the attributes required to be a high-level quarterback in the NFL.

His throwing ability in various scenarios combined with his athletic talents make him the perfect example of the modern dual-threat QB and have led to comparisons to former No. 1 overall pick Kyler Murray.

The 22-year-old Williams has been high on many draft analysts’ radar for over a year now, following his Heisman Trophy winning season in 2022; he broke Trojan records in passing touchdowns, passing yards and passing efficiency that season.

919 Travisoxync  
0
2024 NFL Draft: 5 quarterbacks taken in the top 10 of the NFL Draft for the first time ever
<a href=https://kraken13v.at>Кракен тор</a>
The 2024 NFL Draft has kicked off with the Chicago Bears selecting USC quarterback Caleb Williams with the first overall pick on Thursday night.

Bears fans at the event applauded Williams as he walked onto the stage to share an embrace with NFL commissioner Roger Goodell.

This year’s draft could well be be a blockbuster one, with heaps of highly-touted quarterback talents, a potentially all-time wide receiver group and overall value throughout. It’s the first time in NFL history five quarterbacks were selected in the top 10, and there are plenty more teams searching for an answer at the position.
https://kraken13v.at
kraken ссылка
With teams loaded on veteran players, the draft allows the 32 franchises to stock up on young prospects before heading into training camp to fine tune their rosters ahead of the opening of the new season in September.

Earlier Thursday, NFL spokesperson Brian McCarthy said on X 150,000 fans are in attendance at the draft.

Here’s everything you need to know about the 2024 NFL Draft.

There are some years where the crop of quarterbacks coming out of college football isn’t awe-inspiring.

This is not one of those years.

There are a number of potentially franchise-changing signal-callers in the 2024 class, and chief among those was USC’s Williams.

Although he endured somewhat of a down year last season, Williams possesses all the attributes required to be a high-level quarterback in the NFL.

His throwing ability in various scenarios combined with his athletic talents make him the perfect example of the modern dual-threat QB and have led to comparisons to former No. 1 overall pick Kyler Murray.

The 22-year-old Williams has been high on many draft analysts’ radar for over a year now, following his Heisman Trophy winning season in 2022; he broke Trojan records in passing touchdowns, passing yards and passing efficiency that season.

918 DanielNar  
0
New mission could shed light on the secrets of the moon’s ‘hidden side
<a href=https://cryptobosscasino03.com>cryptoboss бонус</a>
Over the past few years, competing countries have turned the moon into a hotspot for activity not witnessed since the Apollo 17 astronauts departed from the lunar surface in 1972.

In one lunar region, Japan’s “Moon Sniper” mission has beaten the odds and survived three long, frigid lunar nights since its sideways landing on January 19.
https://cryptobosscasino03.com
cryptoboss casino бездепозитный
Engineers at the Japan Aerospace Exploration Agency didn’t design the spacecraft to last through one lunar night, a two-week period of freezing darkness, but the Moon Sniper continues to thrive amid lunar extremes and send back new images of its landing site.

Elsewhere, an international team of astronomers believes it has homed in on a crater created a few million years ago when something massive slammed into the lunar surface — and sent a chunk of the moon’s far side, or the side that faces away from Earth, hurtling into space. The hunk of moon became a rare quasi-satellite, or asteroid that orbits near Earth.

The Tianwen-2 mission will visit the space rock later this decade. But first, China has set its sights on returning to the moon’s “hidden side.”
The Chang’e-6 mission, which launched Friday, is aiming to bring back the first samples from the South Pole-Aitken basin, or the largest and oldest crater on the moon. Since the Chang’e 4 mission in 2019, China remains the only country to have landed on the moon’s far side, sometimes called the “dark side” of the moon.

The “dark side” of the moon is actually a misnomer, experts say, and the remote lunar hemisphere receives illumination — scientists just don’t know as much about the region as they’d like.

The far side, with its thicker crust, is vastly different from the near side that was explored during the Apollo missions.

Scientists hope that returning samples from the far side could solve some of the biggest remaining lunar mysteries, including the moon’s true origin.

917 Robertsaw  
0
New mission could shed light on the secrets of the moon’s ‘hidden side
<a href=https://cryptobosscasino03.com>cryptoboss casino</a>
Over the past few years, competing countries have turned the moon into a hotspot for activity not witnessed since the Apollo 17 astronauts departed from the lunar surface in 1972.

In one lunar region, Japan’s “Moon Sniper” mission has beaten the odds and survived three long, frigid lunar nights since its sideways landing on January 19.
https://cryptobosscasino03.com
cryptoboss casino зеркало
Engineers at the Japan Aerospace Exploration Agency didn’t design the spacecraft to last through one lunar night, a two-week period of freezing darkness, but the Moon Sniper continues to thrive amid lunar extremes and send back new images of its landing site.

Elsewhere, an international team of astronomers believes it has homed in on a crater created a few million years ago when something massive slammed into the lunar surface — and sent a chunk of the moon’s far side, or the side that faces away from Earth, hurtling into space. The hunk of moon became a rare quasi-satellite, or asteroid that orbits near Earth.

The Tianwen-2 mission will visit the space rock later this decade. But first, China has set its sights on returning to the moon’s “hidden side.”
The Chang’e-6 mission, which launched Friday, is aiming to bring back the first samples from the South Pole-Aitken basin, or the largest and oldest crater on the moon. Since the Chang’e 4 mission in 2019, China remains the only country to have landed on the moon’s far side, sometimes called the “dark side” of the moon.

The “dark side” of the moon is actually a misnomer, experts say, and the remote lunar hemisphere receives illumination — scientists just don’t know as much about the region as they’d like.

The far side, with its thicker crust, is vastly different from the near side that was explored during the Apollo missions.

Scientists hope that returning samples from the far side could solve some of the biggest remaining lunar mysteries, including the moon’s true origin.

916 LouisTance  
0
New mission could shed light on the secrets of the moon’s ‘hidden side
<a href=https://cryptobosscasino03.com>cryptoboss рабочее зеркало</a>
Over the past few years, competing countries have turned the moon into a hotspot for activity not witnessed since the Apollo 17 astronauts departed from the lunar surface in 1972.

In one lunar region, Japan’s “Moon Sniper” mission has beaten the odds and survived three long, frigid lunar nights since its sideways landing on January 19.
https://cryptobosscasino03.com
криптобосс зеркало
Engineers at the Japan Aerospace Exploration Agency didn’t design the spacecraft to last through one lunar night, a two-week period of freezing darkness, but the Moon Sniper continues to thrive amid lunar extremes and send back new images of its landing site.

Elsewhere, an international team of astronomers believes it has homed in on a crater created a few million years ago when something massive slammed into the lunar surface — and sent a chunk of the moon’s far side, or the side that faces away from Earth, hurtling into space. The hunk of moon became a rare quasi-satellite, or asteroid that orbits near Earth.

The Tianwen-2 mission will visit the space rock later this decade. But first, China has set its sights on returning to the moon’s “hidden side.”
The Chang’e-6 mission, which launched Friday, is aiming to bring back the first samples from the South Pole-Aitken basin, or the largest and oldest crater on the moon. Since the Chang’e 4 mission in 2019, China remains the only country to have landed on the moon’s far side, sometimes called the “dark side” of the moon.

The “dark side” of the moon is actually a misnomer, experts say, and the remote lunar hemisphere receives illumination — scientists just don’t know as much about the region as they’d like.

The far side, with its thicker crust, is vastly different from the near side that was explored during the Apollo missions.

Scientists hope that returning samples from the far side could solve some of the biggest remaining lunar mysteries, including the moon’s true origin.

915 JerrySet  
0
New mission could shed light on the secrets of the moon’s ‘hidden side
<a href=https://cryptobosscasino03.com>cryptoboss casino бездепозитный</a>
Over the past few years, competing countries have turned the moon into a hotspot for activity not witnessed since the Apollo 17 astronauts departed from the lunar surface in 1972.

In one lunar region, Japan’s “Moon Sniper” mission has beaten the odds and survived three long, frigid lunar nights since its sideways landing on January 19.
https://cryptobosscasino03.com
cryptoboss казино
Engineers at the Japan Aerospace Exploration Agency didn’t design the spacecraft to last through one lunar night, a two-week period of freezing darkness, but the Moon Sniper continues to thrive amid lunar extremes and send back new images of its landing site.

Elsewhere, an international team of astronomers believes it has homed in on a crater created a few million years ago when something massive slammed into the lunar surface — and sent a chunk of the moon’s far side, or the side that faces away from Earth, hurtling into space. The hunk of moon became a rare quasi-satellite, or asteroid that orbits near Earth.

The Tianwen-2 mission will visit the space rock later this decade. But first, China has set its sights on returning to the moon’s “hidden side.”
The Chang’e-6 mission, which launched Friday, is aiming to bring back the first samples from the South Pole-Aitken basin, or the largest and oldest crater on the moon. Since the Chang’e 4 mission in 2019, China remains the only country to have landed on the moon’s far side, sometimes called the “dark side” of the moon.

The “dark side” of the moon is actually a misnomer, experts say, and the remote lunar hemisphere receives illumination — scientists just don’t know as much about the region as they’d like.

The far side, with its thicker crust, is vastly different from the near side that was explored during the Apollo missions.

Scientists hope that returning samples from the far side could solve some of the biggest remaining lunar mysteries, including the moon’s true origin.

914 Walterdop  
0
New mission could shed light on the secrets of the moon’s ‘hidden side
<a href=https://cryptobosscasino03.com>cryptoboss онлайн казино</a>
Over the past few years, competing countries have turned the moon into a hotspot for activity not witnessed since the Apollo 17 astronauts departed from the lunar surface in 1972.

In one lunar region, Japan’s “Moon Sniper” mission has beaten the odds and survived three long, frigid lunar nights since its sideways landing on January 19.
https://cryptobosscasino03.com
cryptoboss рабочее зеркало
Engineers at the Japan Aerospace Exploration Agency didn’t design the spacecraft to last through one lunar night, a two-week period of freezing darkness, but the Moon Sniper continues to thrive amid lunar extremes and send back new images of its landing site.

Elsewhere, an international team of astronomers believes it has homed in on a crater created a few million years ago when something massive slammed into the lunar surface — and sent a chunk of the moon’s far side, or the side that faces away from Earth, hurtling into space. The hunk of moon became a rare quasi-satellite, or asteroid that orbits near Earth.

The Tianwen-2 mission will visit the space rock later this decade. But first, China has set its sights on returning to the moon’s “hidden side.”
The Chang’e-6 mission, which launched Friday, is aiming to bring back the first samples from the South Pole-Aitken basin, or the largest and oldest crater on the moon. Since the Chang’e 4 mission in 2019, China remains the only country to have landed on the moon’s far side, sometimes called the “dark side” of the moon.

The “dark side” of the moon is actually a misnomer, experts say, and the remote lunar hemisphere receives illumination — scientists just don’t know as much about the region as they’d like.

The far side, with its thicker crust, is vastly different from the near side that was explored during the Apollo missions.

Scientists hope that returning samples from the far side could solve some of the biggest remaining lunar mysteries, including the moon’s true origin.

913 JosephCroxy  
0
New mission could shed light on the secrets of the moon’s ‘hidden side
<a href=https://cryptobosscasino03.com>cryptoboss онлайн казино</a>
Over the past few years, competing countries have turned the moon into a hotspot for activity not witnessed since the Apollo 17 astronauts departed from the lunar surface in 1972.

In one lunar region, Japan’s “Moon Sniper” mission has beaten the odds and survived three long, frigid lunar nights since its sideways landing on January 19.
https://cryptobosscasino03.com
cryptoboss зеркало
Engineers at the Japan Aerospace Exploration Agency didn’t design the spacecraft to last through one lunar night, a two-week period of freezing darkness, but the Moon Sniper continues to thrive amid lunar extremes and send back new images of its landing site.

Elsewhere, an international team of astronomers believes it has homed in on a crater created a few million years ago when something massive slammed into the lunar surface — and sent a chunk of the moon’s far side, or the side that faces away from Earth, hurtling into space. The hunk of moon became a rare quasi-satellite, or asteroid that orbits near Earth.

The Tianwen-2 mission will visit the space rock later this decade. But first, China has set its sights on returning to the moon’s “hidden side.”
The Chang’e-6 mission, which launched Friday, is aiming to bring back the first samples from the South Pole-Aitken basin, or the largest and oldest crater on the moon. Since the Chang’e 4 mission in 2019, China remains the only country to have landed on the moon’s far side, sometimes called the “dark side” of the moon.

The “dark side” of the moon is actually a misnomer, experts say, and the remote lunar hemisphere receives illumination — scientists just don’t know as much about the region as they’d like.

The far side, with its thicker crust, is vastly different from the near side that was explored during the Apollo missions.

Scientists hope that returning samples from the far side could solve some of the biggest remaining lunar mysteries, including the moon’s true origin.

912 RobertInads  
0
‘Win the trophy. That’s what we can achieve,’ says Trent Alexander-Arnold of England’s chances at Euro 2024
<a href=https://kraken13c.at>kraken зайти</a>

Liverpool star Trent Alexander-Arnold says that the England squad will head to Euro 2024 believing it can win the European Championship in Germany this summer.

Speaking to CNN’s Senior Sports Analyst Darren Lewis, the Three Lions defender was bullish about England’s chances at the Euros.
https://kraken13c.at
kraken даркнет

“People will say we’re one of the favorites. It’s the furthest thing from arrogance, but you have to have confidence and believe you can win it, otherwise you can’t.

“If you don’t believe you can, then you never will. So, look, we’ll go out there as a team. We’ll believe we can. But we know we have to perform in the way that we know we can to go and do it.”

Alexander-Arnold hasn’t featured much in 2024 due to a knee injury; the 25-year-old has recently returned to action in the Premier League with Liverpool, scoring a sublime free-kick against Fulham in a 3-1 win on April 21 for the Merseyside club.

Now, his goal is to prove to England boss Gareth Southgate that he is worth a place in the squad and build on his 23 international appearances.
It might surprise people to hear where Alexander-Arnold believes is his best position for the national team: in midfield alongside Real Madrid’s Jude Bellingham.

“I would say midfield, I think, in an England shirt,” said Alexander-Arnold, who usually plays for Liverpool in defense as a right-back.

“I see myself as a midfielder, and that’s down to the conversations I’ve had with the manager,” he added.

“If it comes down to it, look, clearly I can play at right back and I can do a good job there. But with the conversations I’ve had with the manager and how he’s kind of spoken to me about the position, it is a midfield role – I see an opportunity there.”

Alexander-Arnold was ruled out of Euro 2020 after sustaining a thigh injury in the build-up to the competition and missed being part of England’s run to the final, where the Three Lions ultimately lost on penalties to Italy. During the 2022 World Cup, the Liverpool star was an unused substitute on four occasions and played just 33 minutes in Qatar.

1-10 11-20 21-30 ... 911-920 921-921
Имя *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz